Meer resultaat behalen uit je online kanalen?
Maak je website relevant!

LEES MEER OVER DE WEBSITE SCAN

Benieuwd waar jouw online groeimogelijkheden liggen?

Vul het formulier in en ontvang op korte termijn minimaal vijf aanbevelingen voor jouw website of webshop met de gratis website scan. Onder het mom ‘Durf te leren. Blijf optimaliseren!’ help ik je graag verder met de volgende stap.

Zoekmachines worden steeds slimmer en beter. De techniek ontwikkelt zich in een razend tempo. En de concurrentie zit niet stil. Waardoor het bijhouden en verbeteren van je website een complexe bezigheid kan zijn. Echter is het wel raadzaam om je website te blijven verbeteren (= optimaliseren). Maar wel met gezond verstand! Soms is het nieuwste-van-het-nieuwste helemaal niet het beste en kan een “oude” website prima scoren/converteren. 

We delen onze bevindingen in een mooie rapportage, evenals een concreet advies om gericht aan de slag te kunnen gaan met conversie optimalisatie. Hebben we je geprikkeld? Dan sparren we graag samen over een uitgebreide analyse en implementatie van een heus verbeterplan. Stap voor stap naar online succes! 

Waarom Conversie Optimalisatie toepassen?

Simpelweg omdat het loont. Je kunt meer omzet met dezelfde hoeveelheid bezoekers genereren. Je ontvangt dus eigenlijk meer klanten zonder dat je meer betaalt aan advertentiekosten. Zo behaal je dus meer omzet. Daardoor zijn in ene advertentiemogelijkheden interessant die voorheen niet haalbaar of realistisch waren. De impact van conversie optimalisatie kan daardoor enorm zijn! 

Zeker Nederlanders kijken en vergelijken graag. Wanneer jouw website of webshop beter in elkaar zit of net wat fijner werkt dan de concurrent dan zal men eerder voor jou kiezen. 

Stel je voor… 

Op dit moment heb je gemiddeld 1.000 bezoekers per maand op je website. Je verkoopt een product of dienst voor gemiddeld €50,- per stuk (=gem. bestelwaarde). Het aantal bezoekers dat nu jouw product of dienst afneemt is nu 2% (= conversiepercentage). Dat betekent dat je in deze rekensom €1.000,- aan online omzet genereert. Stel dat je van die twee procent nou drie procent weet te maken, met dezelfde bezoekersaantallen groeit je online omzet verder naar €1.500,- enzovoorts. 

Stel dat je deze omzet zou investeren in bijvoorbeeld Google Ads-campagnes, zodat er meer bezoekers op je site komen. Dan zie je dat je online omzet zomaar kan verdubbelen! Zie ook onderstaande voorbeeld. 

Conversiepercentage 2% 3% 4% 4%
Bezoekers per maand 1.000 1.000 1.000 2.000
Gem. bestelwaarde €50,- €50,- €50,- €50,-
Maandelijkse omzet(groei) €1.000,- €1.500,- €2.000,- €4.000,-

Het mooie is dat er natuurlijk meer manieren zijn naast Google Ads om verkeer naar je website te krijgen. Je kunt je bijvoorbeeld ook focussen om de gemiddelde bestelwaarde te verhogen. Zo zijn er verschillende mogelijkheden en strategieën toe te passen. Hoe dan ook: je bezoekers profiteren van een beter converterende website of webshop. Dat betekent dat je dus meer rendement kan halen uit je online kanalen en je website/webshop. 

Maar je zegt “blijf leren… blijf optimaliseren…”

Klopt! Wil je optimaal profiteren van conversie optimalisatie dan is een structureel traject wel raadzaam. Echter kom je al snel uit op maatwerk, daarom maken we graag een plan van aanpak voor je, waarin we potentiële kansen en mogelijkheden uitgebreid met je bespreken om het maximale uit je website of webshop te halen. Als we eenmaal bezig zijn, zul je begrijpen waarom je niet meer wilt stoppen nadat je eerste testen afgerond zijn! 😉

De gratis website scan is vooral bedoeld om je te enthousiasmeren over de mogelijkheden die er (nog) zijn om meer omzet te genereren via jouw website of webshop. Deze kan tevens dienen ter inspiratie bij je leidinggevende, webdeveloper of andere specialist binnen jouw online marketing team. Schroom niet om je vragen te appen of mailen

Gratis adviesgesprek?

Ik kom graag langs om kennis te maken en om in kaart te brengen hoe we meer rendement uit je website kunnen halen.

Neem contact op

CONVERSIEOPTIMALISATIE BEGINT MET EEN GOEDE BASIS.

Bij een conversie optimalisatie proces wordt de basis via de onderstaande tools neergezet en meetbaar gemaakt.
Vanaf daar bekijken we welke (test-)technieken en/of andere tools nog nodig zijn die helpen bij onze aannames, validaties en verbeteringen.

Icoon Google Analytics
Google Analytics
  • Account setup
  • Specifieke doelen instellen
  • Rapportage & Analyses
Icoon Google Tag Manager
Google Tag Manager
  • Account setup
  • Maatwerk meetbaarheid
  • Code netjes organiseren
Icoon Google Optimize
Google Optimize
  • Account setup
  • Testplan op maat
  • Meer omzet genereren
Icoon Google Datastudio
Google DataStudio
  • Setup rapportage
  • Diverse bronnen koppelen
  • Maatwerk Rapportage(s)